Zo werkt het

Een personenbus huren bij VANcation.nl werkt heel gemakkelijk. We hanteren duidelijke voorwaarden en een aantal simpele spelregels. Hieronder lees je een aantal veelgestelde vragen. Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan even contact met ons op. Wij helpen je verder!

Is de bus verzekerd?

Jazeker, wanneer je bij ons een bus huurt is deze all-risk verzekerd inclusief een inzittendenverzekering en pechhulp Europa. Wel is er een eigen risico van 1000,- euro per schadegeval. Wil je nog minder risico lopen? Dat kan, kies dan tijdens het boeken voor een verlaagd eigen risico van 500,- euro per gebeurtenis.

Is er een minimale huurperiode?

Huren is al mogelijk voor 1 dag. Dus huur een bus voor een dagje uit tot een lange vakantie in binnen- of buitenland. 

Hoeveel kilometers zitten bij de prijs in?

Goede vraag. Wanneer je de bus een weekend huurt zijn er al 500 vrije kilometers inbegrepen. Voor een week is dit 1500 kilometer en voor 2 weken 3000 kilometer. Je kunt tijdens het boeken tegen een meerprijs voor extra vrije kilometers kiezen. Je ziet dan direct in de berekening wat de meerprijs is. Je kunt ook voor volledig vrije kilometers kiezen. Ook dit wordt automatisch berekend.

Hoe werkt het boeken?

Je kunt bij ons heel makkelijk een bus aanvragen via de site. Dat doe je hier. Na binnenkomst van je aanvraag controleren we de aanvraag en de beschikbaarheid. Vervolgens reageert ons team op je aanvraag. Je zit bij het verzenden van een aanvraag dus nog NERGENS AAN VAST.

Hoe zit het met de parkeerkosten?

De parkeerkosten zijn altijd voor je eigen rekening. Ook wanneer we de bus voor vertrek bij je brengen en na het einde van de huurperiode weer bij je ophalen zijn de eventuele parkeerkosten tot dit moment voor je eigen rekening. 

Hoe zit het met de brandstof?

Goede vraag. Wanneer je er voor kiest de bus bij ons op te halen (Regio Arnhem, Amsterdam,  Assen,  Hoogeveen, Emmen, Tilburg, Rotterdam Veenendaal,Venlo Zevenaar, Zwolle) zorgen wij dat de tank vol zit. Leveren we de bus af op het door jou opgegeven adres dan vertrekken we met een volle tank naar het door jou opgegeven adres. De verreden brandstof naar de afleverlocatie wordt niet aangevuld. Tijdens de reis is het tanken voor je eigen rekening. Wanneer je de bus weer inlevert op onze afleverlocatie moet de tank helemaal vol zijn. Kom je van verder weg tank dan vlakbij de afleverlocatie de bus helemaal vol. Ook wanneer je de bus door ons op laat halen moet de tank helemaal vol zijn. 

Ik kan de bus laten brengen en ophalen. Hoe werkt dat?

Heel simpel. Wij zorgen dat de bus op tijd voor je klaar staat op de afgesproken plaats, bijvoorbeeld bij je thuis. Het kan overigens ook zo zijn dat we de bus in overleg wat eerder brengen, dit is afhankelijk van onze planning. Ook halen we de bus weer op op de afgesproken plaats. Deze extra service kun je eenvoudig selecteren bij de aanvraag. De vrije kilometers vanaf de standplaats van de bus (Regio Arnhem, Amsterdam,  Assen,  Hoogeveen, Emmen, Tilburg, Rotterdam Veenendaal,Venlo Zevenaar, Zwolle) en zijn afhankelijk van waar de door jouw gehuurde bus beschikbaar is. Dit is dus niet per definitie de dichtsbijzijnde plaats.  Onze haal- en brengservice is exclusief brandstofkosten. Mocht er sprake zijn van eventuele parkeerkosten dan zijn deze altijd voor rekening van de boeker, hou daar dus even rekening mee. 

 

 

 

 

 

 

Kan ik de bus zelf ophalen?

Zeker, je kunt kiezen. Je kunt de bus zelf de eerste dag ophalen bij onze vestigingen in(Regio Arnhem, Amsterdam,  Assen,  Hoogeveen, Emmen, Tilburg, Rotterdam Veenendaal,Venlo Zevenaar, Zwolle). We informeren je over de ophaallocatie. In dat geval breng je de bus ook weer de laatste dag terug naar de ophaallocatie. Maar we kunnen de bus tegen een meerprijs ook bij het door jou opgegeven adres brengen en ophalen. Zeg het maar!

Mogen er meerdere bestuurders rijden?

Jazeker, iedereen met een geldig rijbewijs mag ook rijden. Zo kun jij even uitrusten of een biertje drinken. Wel is er per reservering altijd sprake van 1 hoofdboeker. 

Naar welke landen mag ik reizen met de bus?

Dit zijn op alfabetische volgorde de volgende landen: Albanië, Andorra, België, Bosnië en Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Groot-Brittannië, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Hongarije, Macedonië, Madeira, Malta, Moldavië, Monaco, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, San Marino, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Tsjechische Republiek, Vaticaanstad, Zweden en Zwitserland.

Wanneer moet ik betalen?

Je hoeft bij ons pas 1 week voor vertrek te betalen. Je hoeft je bij ons, in tegenstelling tot bij veel collega's, dus geen aanbetaling te doen.

Wanneer zijn jullie bereikbaar?

Wij zijn altijd bereikbaar via info@vancation.nl. Telefonisch kun je contact met ons team opnemen van maandag tot en met vrijdag van 08:30 tot 17:30. Bij pech of calamiteiten kun je contact opnemen met ons noodnummer. Dit nummer krijg je tijdens het brengen of ophalen van de bus op de eerste dag.

Wat voor een soort merk en type bus krijg ik?

Bij ons krijg je altijd een goed onderhouden kwaltiteitsbus van de merken Ford, Opel, Mercedes-Benz, Renault of Volkswagen. Al onze bussen hebben 1 ding gemeen: ze zijn veilig, goed onderhouden en rijden comfortabel. Bovendien zijn al onze bussen uitgevoerd met een ijskoude airco.

Wat gebeurt er als ik een boete krijg?

Boetes, en zeker een die vanuit het buitenland, komen vaak een paar weken later binnen. We berekenen de boete door aan de hoofdboeker. Het bedrag van de boete wordt vermeerderd met 10,- euro administratiekosten. Het bedrag dient vervolgens binnen 5 werkdagen aan ons betaald te worden.

Wat moet ik doen bij een schade?

Wanneer er sprake is van schade met een tegenpartij vul dan het schadeformulier in. Dit formulier ligt in het dashboardkastje van de bus. Verder verzoeken we je foto's te maken van de situatie en de schade. Breng ons altijd op de hoogte van de schade. De foto's kun je vast appen en het schadeformulier ontvangen we graag bij terugkomst. 

Wat moet je doen als je pech hebt?

Onze bussen worden goed onderhouden en zijn in uitstekende staat. Mocht je toch pech hebben dan bieden wij standaard pech hulp. Wanneer je echt niet verder kunt regelen we vervangend vervoer. Voor je vertrekt leggen we dit in alle rust aan je uit.

Welk rijbewijs heb ik nodig?

Je hebt een geldig rijbewijs B hebben om een busje te mogen besturen. 

Kan ik mijn boeking annuleren?

Je boeking kan worden geannuleerd. Dit is gratis tot een week voor aanvang van je reis. Daarna belasten wij de hele huursom door.